Medycyna Pracy
Czy wiesz, że każdy pracodawca powinien zapewnić swoim pracownikom obowiązkowe badania z zakresu Medycyny Pracy? Centrum Medyczne Dormed jako doświadczony partner pozwala wywiązać się obowiązków określonych przez przepisy oferując szeroką ofertę działań:
- Badania Medycyny Pracy: wstępne, okresowe, kontrolne, sanitarno – epidemiologiczne
- Przegląd stanowisk pracy
- Udział lekarza Medycyny Pracy w komisjach BHP
- Monitorowanie i raportowanie ważności orzeczeń lekarskich pracowników
- Możliwość koordynacji przejęcia dokumentacji medycznej Medycyny Pracy od poprzedniego dostawcy usług medycznych
- Szybką realizację badań – nawet w ciągu 1 dnia, w 1 placówce
Oddaj zarządzanie Medycyny Pracy w ręce specjalistów – oszczędź czas, zapewnij sobie wygodę i wywiąż się z się z obowiązków zawartych w Kodeksie Pracy.
Zielona Góra, ul. Kopernika 2/2
t: 789 789 826
t: 789 789 826
Sulechów, ul. Bankowa 1
t: 516 402 300
t: 516 402 300
-
lek. med. Elżbieta Sidoruk spec. medycyny pracy
-
lek. med. Piotr Fabijański spec. medycyny pracy
-
lek. med. Bronisław Filip spec. medycyny pracy
Badania profilaktyczne
Badania profilaktyczne Medycyny Pracy polegają na określeniu predyspozycji pracownika na określonym stanowisku w konkretnych warunkach. Uwzględnia się tu czynniki szkodliwe i uciążliwe w danym środowisku pracy. Pracodawca kieruje na:
Badanie wstępne:
- nowych pracowników przed rozpoczęciem pracy
- pracowników po zmianie stanowiska pracy
- jeżeli zmieni się charakter stanowiska pracy – wystąpią nowe narażenia
Badanie okresowe:
- osoby pracujące już na danym stanowisku, przed zakończeniem ważności poprzedniego zaświadczenia.
Badanie kontrolne:
- każdego Pracownika, który był na zwolnieniu lekarskim dłużej niż 30 dni; Pracownik powinien poddać się badaniom w celu uzyskania orzeczenia lekarskiego przed ponownym podjęciem pracy.
Skierowanie na badania profilaktyczne
Lekarz Medycyny Pracy wykonuje badanie na podstawie oryginału skierowania wydanego przez Pracodawcę. Jest to dokument przechowywany w dokumentacji medycznej pacjenta, informuje on o narażeniach i czynnikach szkodliwych, występujących na stanowisku pracy.
Prawidłowo wypełnione skierowanie powinno:
- być dokładne i czytelne
- zawierać wszystkie niezbędne dane i informacje o stanowisku pracy
- być opatrzone wymaganymi pieczątkami (pieczęć firmy z REGONEM) oraz podpisem osoby upoważnionej do wystawienia skierowania (specjalista BHP lub osoba znająca środowisko pracy, np. kierownik danego działu)
- być wypełnione w języku polskim, łącznie z nazwą stanowiska pracy
Pracownik zgłaszając się na badania, powinien mieć ze sobą 3 egzemplarze skierowania. Jest ono ważne 3 miesiące od daty wystawienia.
Skierowanie na badanie Medycyny Pracy jest dokumentem urzędowym, dlatego istotne jest, aby informacje w nim zawarte były aktualne. Pracodawca ponosi odpowiedzialność za treść tego dokumentu. Skierowanie może stanowić ważny dokument w postępowaniu prawnym, np. w przypadku gdy Pracownik zapadł na chorobę zawodową.
Badania sanitarno – epidemiologiczne
Pracodawca powinien przestrzegać, aby Pracownicy wykonujący prace, w czasie których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby, posiadali „Zaświadczenie lekarskie z badania przeprowadzonego do celów sanitarno-epidemiologicznych”. Pracownik jest zobowiązany także do posiadania „Książeczki do celów sanitarno-epidemiologicznych”.
Zielona Góra, ul. Kopernika 2/2
t: 789 789 826
t: 789 789 826
Sulechów, ul. Bankowa 1
t: 516 402 300
t: 516 402 300